[ [ 'O' åt RÄTT håll? ] ]


Lärare. Lärare alltså.. Det är ju tammefan en genre för sig alltså...

Antingen är dom så jävla handfallna när dom ska uppge adress i beställningar att dom inte fattar att ADRESSEN ska uppges. Eh?

Eller det Här nu då..
Hörde av en gammal klasskompis, vars son nu börjat i ettan.
Dom hade fått ett föräldrabrev hemskickat där det stog att det var viktigt att barnen lärde sig skriva bokstaven O åt rätt håll.
Viktigt?? Att bekymra sig över HUR det går för barnen att ens Lära sig bokstäverna är INTE viktigt då eller?  *hahah*
För att citera en annan gammal klasskompis:

 -"Det låter som nåt ur Birgitta Alms huvud"

Våran gamla bitterfitta till lärare vi hade 1- 3an i lågstadiet.
Jag minns att jag blev 'utskälld' för att jag skrev bokstaven E på fel sätt.
Jag gjorde den från höger, åt sidan och ner i ett enda drag och satte dit mittenstrecket sist. Nej. det var ju fel. Fel fel fel!
Man skulle ju göra uppifrån och ner och till höger, SEN skulle man sätta dit översta strecket och sist mittenstrecket.

Hahaha! Jag tror jag dör..

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jadu den där kärringen vi hade skulle aldrig fått bli lärare! Såhär i efterhand så kan man inte begripa varför man inte sa ifrån nån gång.. Jag kommer ihåg att jag frågade varför vi inte fick ha pennskrin i bänken, men det hade hon inget svar på, vi fick bara inte. Och jag fick äta lunch inne i klassrummet trots att jag inte yppat ett ljud vid matbordet.. Och kommer du ihåg hur taskig hon var mot Micke och Chrille?? Hon trodde väl hon kunde bete sig som hennes egna lärare gjorde på stenåldern. Usch så uppretad man blir!

2009-08-24 @ 21:42:45
Postat av: Ellinor

Hahaha just ja Mats! Kommer ihåg att Chrille försökte spola ner sin hårda smörgås i toaletten oxå.. vi fick ju aldrig slänga nåt. Haha så sjukt! :D

Har för mig att hon sålde sitt hus för några år sen och jag tror hon bor på nåt äldreboende. Jag har inte sett henne sen vi gick i skolan och inte sörjer man det direkt..

2009-08-25 @ 20:42:39
URL: http://ellinorsogonblick.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Haha det finns nog gott om sjuka minnen från den där märkliga tiden om man gräver lite! En av dem sjukaste tycker jag är dem där duschmössorna vi var tvungna att ha på oss efter gympan.. med genomskinliga fönster för ögonen. Vad fan var det egentligen??? Vi gick ju omkring som små aliens!!

2009-08-25 @ 22:03:06

Kasta in ett par rader!:

Namn:
Jag vill vara kvar!

En sån där E-postadress varsegod: (publiceras ej)

En sån där URL/Bloggadress varsegod:

En sån där kommentar varsegod:

Trackback