[ [ Humor! ] ]


Hela denna veckan så har jag och en jobbarkompis hållt på med en asrolig grejj. Det är jävligt fånigt, jag Vet! Men man kan fan inte sluta garva för att resultaten blir ju så förbannat spårade!
En skriver en story av nåt slag men tar bort adjektiven, substantiven och verben, och vissa andra ord. (den andra får inte se) Sen ber man den andra att uppge nya ord som man fyller vart efter... Och sen läser man upp..
Tänkte blogga upp några storys som vi komponerade ihop... *hahah*

"Det här är många år sen nu. Men när jag var yngre var jag på väg hem ifrån Michael Jackson en dag. Jag gick längs vägkanten då jag plötsligt hör något i buskarna.. Jag vände mig, och där låg den. Jag såg först inte vad det var, trodde först att det var ett dasslock. Men sen såg jag: Det var en död neger! Den låg där så stel och gredelin. Jag visste inte vad jag skulle tro. Jag gav till ett skrik.. Det hördes inte..! Kändes som jag blev kvävd av en tändsticka! Jag fick ingen luft!
Allt blev purpur...
Jag började se igen.. Det kommer emot mig. Två.. eskimåer.. dom står framför mig och moonar. Ena har 99 stycken ruttna tänder och den andra har hela stortån full av vårtor.. uh.. Vad vill dom mig? Vad tänker dom göra?? Dom vände sig om, böjde sig emot mig med hotfulla ögon, tog tag i min örsnibb och ena viskade:  "Jag hatar min gynekolog.."  Den andra tillade: "ja.. och.. Jag röstar på Arne Weise" Jag blev alldeles knottrig och skakade fram  "Vad tänker ni göra med mig?"  Men jag var tydligen fräck i onödan. Dom ville ju bara ha min hästsvans! "


Den där garavde jag så jag grät av, under tiden jag fyllde i orden som hon sa! Man får ju såna sjuka bilder i skallen!



"Magnus Uggla flyttar till Oslo- en liten regnig sovstad i Washington. Han förväntar sig att att hans nya golfskor ska bli lika gråtfärdiga som staden själv. Men när han träffar den gåtfulla och förföriske Kungen tar hans liv en oväntad vändning. Han har länge lyckats hålla sin identitet som Charlotte Perelli hemlig, men nu går ingen säker. Minst av allt Fredrik Ljungberg som är den person han älskar mer än nån annan. Deras ärtor balanserar nu på tånaglar mellan begär och livsfara."


"Tyst som en apa smyger Carl von linné genom grannens garage. Han ska ta tillbaka sin kanelbulle som han lånat ut för flera år sen som grannen vägrar lämna tillbaka. Plötsligt kliver han på en avokado och hör hur grannens hund börjar griljera en trappa upp. Fort som en hushållsassistent letar han efter dörren ut. Mitt i allt tumultet har han slagit i huvudet och humlan han har på huvudet har slutat lysa! Han ramlar över en sparkstötting och skriker  "Nu jävlar vankas det äppelmos!!" Då ser han plötsligt sin pillemariska granne som står med nattsärken i högsta hugg. Han svingar den mot buken samtidigt som han skriker  "Ja men... Jahaa!?"  Allt blir svart..."


"Åh vad fly förbaskad jag är! Idag köpte jag en ny murkla. Det behövdes verkligen för den gamla var så utsliten av allt mitt gungande. Och den var billig också, kostade bara 26 kr på Lidl! Den är så fin. Den är i sandré och kamouflage. Den gamla tänker jag skänka till Billy Bob Thornthon. Dom på affären var så generösa så jag fick gratis hemkörning. Måste vara för att jag flirtade med den vimmelkantiga säljaren. Han var verkligen På och frågade om vi skulle gå nånstans och ta en kaffe och en spypåse. Men jag svarade  "Men va fan! Det var väl ett jäävla liv!" 

Jag tror jag allvarligt talat dör av garv...! Ni måste ju faktiskt hålla med om att det blir helvetes roligt!?


Kommentarer

Kasta in ett par rader!:

Namn:
Jag vill vara kvar!

En sån där E-postadress varsegod: (publiceras ej)

En sån där URL/Bloggadress varsegod:

En sån där kommentar varsegod:

Trackback