[ Ligustersvärmare ]


Idag träffade jag på denna Ligustersvärmare (har aldrig ens hört talas om den arten, förens för 10 min sen) i sin kroppsstrumpa, den var ute på eftermiddagspromenix över skolgården.
Jag höll på att trampa på den, vart så jävla äcklad för den var ju inte liten direkt!
Större och tjockare än mitt lillfinger. Uusch..

Har googlat som en idiot och fick fram Ligustersvärmare, men dom bilderna såg inte alls likadana ut som min. Den larven var riktigt häftig med gula streck och lite hackig eller hur man ska förklara. Men fick nyss veta av en vän att det var en Ligustersvärmare. Sveriges största nattfjäril. Lite skojigt :)



Min bild haha.



Deras bild



Färdigutvecklad


Kommentarer
Postat av: LL

Åhh! haha, tack för bilderna :)

Jag måste sitta och plugga in dem och letade efter bra bilder som jag kunde titta på :)

2010-09-20 @ 18:44:14
URL: http://thetruthaboutlife.webblogg.se/

Kasta in ett par rader!:

Namn:
Jag vill vara kvar!

En sån där E-postadress varsegod: (publiceras ej)

En sån där URL/Bloggadress varsegod:

En sån där kommentar varsegod:

Trackback