[ Middag med tjejerna ]


Åhh! Jag är SÅ nöjd med hela kvällen! Tack flickor för en trevlig kväll!
Och inte tala om maten... lever fortfarande i himlen.
Jag var tom tvungen att fira med en jäger&redbull när jag kom hem nu. Fy mig..
Fan för att man ska jobba imorn! haha

Vi tjejer på jobbet var ut och åt ikväll.
Dels för ett avslut för Tove och dels för att vi inte gör så mkt i det privata livet.
En fördrink på Tilltugg och sen middag på Kött Kök & Bar


Anna
- negergris (pata negraskuldra), klyftpotatis och bea, o var tyvärr inte alls så nöjd med sitt val.
Linnea- oxfilé, getost&potatisrulle, och kantarellsås om jag inte minns fel.
Malin- grillad entrecote, getost&potatisrulle och kantarellsås om jag inte minns fel.
Tove slog på stort, en 300 grams bit oxfilé (matvraket själv fast hon är minst av oss alla haha), lyckades även smöra till sig Två såser- Bea och Murkla, samt pommesfrites.
Monica- grillad entrecote, klyftpotatis och kantarellsås.
Jag- (det godaste av alla!) hjortinnanlår, potatisgratäng och blåbär&lingonsås!

Jag var lite schalur till såsen från början, tyckte det var lite väl bärigt för att vara i mat, men som sagt..
Kockar är ju kockar av en anledning.. Klart det inte var för bärigt! Det var himmelskt gott!
Och då givetvis heelt suveränt till hjortkött!


Och sen kan jag heller inte hålla mina ord.. Har känt mig lite väl pank, och sagt benhårt till höger och vänster "Nej! Det blir ETT glas vin till maten!" och har egentligen inte känt mig rik nog att ta en fördrink heller.


Det blev en fördrink och 3 glas vin.... Därav det starka suget att 'fira' med en jäger.... damn..



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hum.. kommer faktiskt inte ihåg om det var kring julen.. Men jag kan få besök lite sporadiskt ändå sådär :) Ett medium vore faktiskt kul!



Det lät smarrigt den där maten du. Hjortinnanlår.. tror aldrig jag hört det förr!

2010-12-09 @ 16:44:46
URL: http://ellinorsogonblick.blogg.se/
Postat av: Anna

Du måste testa (om du inte redan gjort det) västerbotten purén. Finns inget godare!!! Gudomligt. Åh, varför finns inte denna restaurang i Gbg?!

2010-12-15 @ 07:26:52
URL: http://AnnaOhlen.com

Kasta in ett par rader!:

Namn:
Jag vill vara kvar!

En sån där E-postadress varsegod: (publiceras ej)

En sån där URL/Bloggadress varsegod:

En sån där kommentar varsegod:

Trackback