[ Ingen sportare längre.. ]


Jag satt faktiskt och brainstormade för ett par timmar sen.
Jag började tänka på hur gubbig pappa har blivit. Ska jag skratta eller gråta..? haha
Tror jag gråter en skvätt. För det får ju Mig att bli påmind om mina egna äldre dagar! usch!

, när vi var mindre (vilket vi kan låtsas som inte var så länge sen:) var pappa en duktig bandyspelare och drog med mig och Mange till diverse träningar och matcher på Studan när vi var hos honom. Och gjorde vi inte det så drog han med oss för att kolla på, när våran farbror spelade fotbollsmatch ist!

Idag är han som vilken gubbe som helst, med -en gång i tiden- avsliten hälsena så han går lite knasigt i trappor bla, och rätt så enformigt och inte nå fartfyllt liv Egentligen :)
Jobbat som elektriker i alla år, kommer hem samma tid, äter sin middag, kollar på sitt förbannade Nyheterna och sporten och sen lägger sig. Och så går visan om nästa dag.

Vad hände med dom unga och aktiva åren och allt bandyspelande??
Nu har han förvandlats till en gubbig farfar som inte spelat bandy på 16-17 år.

Men jag älskar han ändå!  ♥


Kommentarer

Kasta in ett par rader!:

Namn:
Jag vill vara kvar!

En sån där E-postadress varsegod: (publiceras ej)

En sån där URL/Bloggadress varsegod:

En sån där kommentar varsegod:

Trackback