[ Back to the 50, 60 n 70's ]


Jag och mamma satt och spånade igår kväll..
Som alltid, kommer det väl gå i stöpet men ack så jävla skitkul om det blir av, vi bestämde att vi ska ordna en stor fest med temat:  Good old days 50-70's (även om inte Jag varit med om dessa goda dagar ;)

Alla måste komma utklädda -hur dom vill- till nåt av årtalen. Jag ska köra STENHÅRT på 50talet!
Fluffig prickig klänning med rockabillyfrilla och hårband eller nåt i den stilen hihi. Så jävla skoj!

Just nu har vi lite problem med vad det var för mat som var inne på 50, 60 och 70 talet. We need some help!

Förslag tack!







Kommentarer
Postat av: Carro

50-talsmat; snittar etc - lite cocktail-party-stuk liksom. Hamburgaren och coca cola introducerades i sverige. Country-tema. Mycket inspiration från USA. Annars var det mest klassisk svensk husmanskost. Mot 60-70-talet började man experimentera med exotiska kryddor men även alla de här "onyttiga" rätterna som t.ex. fläskkotletter med smält ost och pizza (första pizzerian i uppsala kom under 70-80-talet någon gång). Mjau!

2010-09-06 @ 16:05:55
Postat av: Mickan

Kanon!!

Hmm.. "Carro", "Mjau!" och tomt i url-fältet... Anar jag rätt om jag säger Mattsson..? :)

2010-09-06 @ 20:18:54
URL: http://schnajjgol.blogg.se/
Postat av: Carro

Sen när har du ersatt mig med en ny Carro? :(

2010-09-10 @ 12:09:08
Postat av: Mickan

Men vilken Carro är det då...? 0.o

2010-09-10 @ 17:40:12
URL: http://schnajjgol.blogg.se/

Kasta in ett par rader!:

Namn:
Jag vill vara kvar!

En sån där E-postadress varsegod: (publiceras ej)

En sån där URL/Bloggadress varsegod:

En sån där kommentar varsegod:

Trackback