[ Den omtalade dagboken..! ]


...från DÅ-tiden, är framrotad ur förrådet nu, som jag lovat! Haha.
Passade på när jag ändå var där nere och ändrade tvättstugetid.




Den slitna, smutsiga men fortfarande väldoftande (doftsidor) dagboken.
Jag har inte skrivit datum och år i början men jag fick den julafton -93, när jag var 10 år.




Och så här kunde en sida låta 1993:


"Hej kära dagbok. Nu måste jag säga en hemlighet som bara du får veta om.
Jo, jag vill vara busig för det ser så roligt ut. Hej kära dagbok. Vet du vad jag skulle vilja ha, Jo en DELFIN! dom är ju så gulliga och sen när jag hade vant mig så kunde jag sitta på dens rygg och liksom rida på den i vattnet med baddräkt på mig. Det skulle vara jättehäftigt"


Snacka om att skriva bara för skrivandets skull. haha.
Och så här kunde en sida låta året efter:


"Hej kära dagbok.
Jag har prövat på att röka. Dett gick jättebra så nu kommer jag säkert börja när jag är 12-13 år.
Mamma eller pappa vet inte om det. Den enda som vet är min bästis Jeanette. För hon gör det själv också. Men som tur är så är det bara fimpar vi har prövat på. Men fimpar är väl också väldigt farligt. Nu ångrar jag att jag prövade nu vill jag bara göra om det igen. Och så kommer det hålla på jättelänge. Jag har jättedåligt samvete nu efter att jag rökte, jag är ju bara 11 år!"





Hahah! Det där minns jag så väl än i dag! Vi stog utanför hennes storebrors fönster och provade hans slängda fimpar när han inte var hemma. Han var 15-16 år och tjuvrökte ju säkert han med.. *asg*

Imorn bjussar jag på en sida från 4-5 år senare ;)



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jovisst.. men det e fan inte klokt va man ska pumpa piller :/



Kul med gamla dagböcker :) Tror jag ska ha ett par kvar jag med, men jag slutade nog skriva nån gång i mellanstadiet.. Så dedikerad va jag.

Kommer ihåg att Vicky oxå va helt såld på Taylor Hanson.. och jag fattade NADA :)

2011-01-15 @ 00:21:57
URL: http://ellinorsogonblick.blogg.se/

Kasta in ett par rader!:

Namn:
Jag vill vara kvar!

En sån där E-postadress varsegod: (publiceras ej)

En sån där URL/Bloggadress varsegod:

En sån där kommentar varsegod:

Trackback