[ Smörsoppen som försvann ]


Igår föresten, fick vi ett väldans skojigt mail ifrån en kund som hade fått ett svampspel av sin pojkvän- beställt av oss. Men en smörsopp fattades. Istället för att kludda ner raderna "Hej, jag fick ett svampspel som var köpt hos er, men smörsoppen fattades, finns det ett reserv?" eller nåt i den stilen, så fick vi detta flummiga mail:



Re: Smörsoppen som försvann

Hej!
Jag fick ett svampspel i spontanpresent av min fina pojkvän och som den svampplockarnörd jag är blev jag naturligtvis jätteglad. Hittils har jag kört safe i skogen och mest plockat kantareller och trattis, men utrustad med mitt nya svampspel hoppades jag på- om inte fler matsvampar- så åtminstone några nya arter att lägga i kunskapsbanken.

Sagt och gjort, i avsaknaden av svampbok fick svampspelet följa med ut till favoritstället och dela korg med kantarellerna. Det var väl inte det mest praktiska sättet att bläddra bland 53 spelkort för varje ny svamp vi hittade, men det var kul.

Mindre kul blev det i förrgår, när det i slutskedet av en hetsig omgång skulle avgöras vem som blev kungen bland skivlingar och soppar: Smörsoppen var spårlöst borta.

Vi löste det för tillfället genom att stryka ner familjen sopp till endast 3 medlemmar och nu undrar jag naturligtvis om det finns en reserv-smöris att få tag på?
Det skulle göra mig och familjen sopp fantastiskt glad.

Tack och hej så länge!




Är det inte helt underbart liksom? Att det faktiskt finns såna som kan skriva roligt istället för att gnälla? :D
Man kommer ju längre på det viset..



Kommentarer

Kasta in ett par rader!:

Namn:
Jag vill vara kvar!

En sån där E-postadress varsegod: (publiceras ej)

En sån där URL/Bloggadress varsegod:

En sån där kommentar varsegod:

Trackback