[ Apelsintricket ]


Nej, detta handlar INTE om att ragga med hjälp av en apelsin.

Oerhört dåligt klipp, men det är inte det som är poängen med det hela.
Det jag vill visa är ett apelsintrick som jag lärt mig i en bok :)
Alltså inte Mig. Det är apelsinen ni ska kolla på. Inte min hängmage.

Alltså: På ena sidan av apelsinen, inte navelsidan utan den som satt fast i trädet en gång i tiden, kan man räkna innan man skalar, hur många klyftor den har. Om man tar bort den lilla knoppen (ibland är den redan borta) så ser man små små prickar i en cirkel. Varje prick hör till varje klyfta.
Med andra ord: 9 prickar= 9 klyftor. Coolt va? :)







Kommentarer

Kasta in ett par rader!:

Namn:
Jag vill vara kvar!

En sån där E-postadress varsegod: (publiceras ej)

En sån där URL/Bloggadress varsegod:

En sån där kommentar varsegod:

Trackback